Hogyan készült? A térkitöltő fólia.

Kétségkívül az AIRPlus térkitöltő fólia az egyik legkedveltebb, legkeresettebb termékünk, ezért arra gondoltunk, hogy ezen a héten szentelünk neki egy bejegyzést, és bemutatjuk, hogy pontosan hogyan is készül a Storopack gyárban. A bloghoz egy videót is mellékelünk, amin Bert Katzer, a Németországban lévő wildaui gyár üzemvezetője narrálja a folyamatot.

Ahogy az a rövid filmből kiderül, a Storopack gyártása egyetlen percre sem áll le; a hét minden napján, napi 24 órában 75-100 ember dolgozik folyamatosan ezeken a munkaállomásokon. Az AIRPlus fóliák gyártásának két fázisa van.

Először egy gép megolvasztja a polietilén szemcséket, melyeket egy speciális sajtolási technikával préselnek össze, és óriási fóliatekercseket készítenek belőlük. A préselési folyamattal egy időben nyomtatják a fóliára az ott látható szövegeket, például a Storopack logóját és a márkanevet.

A második fázis során kerül a fóliára a perforáció, és ezzel éri el a végleges, vásárlók által is ismert formáját.

A videón Bert Katzer hangsúlyozza, hogy az újrahasznosított anyagból készülő AIRPlus fólia a vállalat legnépszerűbb terméke. Ennek legfőbb pozitív tulajdonsága, hogy 50% újrahasznosított műanyagból készül; azonban a gyártás során egy bizonyos mennyiséget a saját újrahasznosított anyagukból is hozzáadnak. (Ez nagyon sejtelmes…)

A Storopack a közeljövőben a termékpaletta bővítését is tervezi, a Void, a Heavy és az Extra-Light fóliatípusok fognak változni, azonban erről bővebb információt egyelőre nem adhatunk Nektek. (Na jó, mi sem tudunk még részleteket.)

A videón a cég hatalmas raktárépületét is megszemlélhetjük, ahol megközelítőleg 6000 raklap fér el. Megismerhetjük továbbá a Berlin-Brandenburg térségében élő emberek habitusát is. Herr Katzer szerint igazán nyitottak, melegszívűek, lelkiismeretesek, kötelességtudóak, rendszeretőek, fegyelmezettek és kiváló a humorérzékük, valamint remekül tudnak csapatban dolgozni.

Ezt készséggel el is hisszük neki, mert bár a Storopack munkatársait nincs szerencsénk személyesen ismerni, a termékeiket hosszú évek óta forgalmazzuk, és a társadalmi szerepvállalásaikat is nyomon követjük. Elfogultság nélkül állíthatjuk tehát, hogy a Storopack valóban kiemelt figyelmet fordít a fenntartható gazdaság mellett a folyamatos innovációra, aminek köszönhetően jelenleg is világszinten piacvezető pozícióban van.

Azaz, ha igazán jó minőségű térkitöltőanyagot keresel, akkor minden út Wildauba vezet.